close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

השקעות נדלן בחול

מערכת שורשא אב, תשעה17/07/2015

אחת האופציות להשקעות בחו"ל, גם אם היא הרפתקנית היא עדיין אפשרית, היא באמצעות השקעה בנדל"ן

תגיות:
צילום: יח"צ אתר נדלן ביי
אין זה סוד שכולנו מחפשים דרכים שונות להתעשר, לצערנו, האפשרויות לכך בישראל הן לא רבות מסיבות שונות, אז אנחנו מחפשים דרכים להתעשר בחו"ל, אחת האופציות שעומדת בפנינו, גם אם היא הרפתקנית היא עדיין אפשרית, היא באמצעות השקעה בנדל"ן.

מאמצע שנות התשעים והלאה, נכנסו יותר ויותר ישראלים למסלולים של השקעות נדלן בחול. בין היתר מדובר על השקעות במזרח אירופה, ארה"ב, אנגליה, ומדינות אחרות שהכלכלה גילו סימני התעוררות והציעו למשקיעים אפשרויות להשקיע בזול, יחסית, ולהרוויח. לא מעט ישראלים נכבו כתוצאה מכך במשבר של 2008, אך רבים המשיכו להשקיע וממשיכים בכך גם היום, מתוך מחשבה שהשווקים יחזרו ויעלו, גם אם זה ייקח זמן. מה עוד שאם היום הם יחליטו למכור את ההשקעות שלהם, הם עלולים להפסיד. לכן עדיף להם לחכות שהגל יתהפך, המחירים יעלו, והם יחזרו להרוויח.

למה מומלץ להשקיע בחו"ל?
כשמסתכלים על השקעות נדלן בחול לעומת השקעות נדלן בישראל, קל להבין למה המשקיעים הישראלים נוהרים לחו"ל. ראשית, השוק הישראלי הגיע לכדי מיצוי, יש הטוענים שהמחירים הגבוהים בהם השוק נמצא היום, זה סימן לבועה שעומדת להתפוצץ. מה עוד שכיום היכולת להרוויח על נדלן בישראל, היא לא גבוהה מאחר ומחיר הרכישה הוא עצום וספק אם מישהו יוכל לעמוד בו. שנית, הבירוקרטיה. אין זה סוד שמשקיעים רבים מישראל טוענים שהבירוקרטיה עוצרת כאן תהליכים ואפשרויות להשקיע ולהתפתח. בזמן שבחו"ל הבירוקרטיה מעודדת השקעות, כולל של משקיעים זרים.

חלק מהמדינות בהן הישראלים בוחרים להשקיע, למשל מדינות הגוש הקומוניסטי לשעבר, ארה"ב, קנדה, אנגליה, הן מדינות בהן הישראלים יכולים לבצע עסקים עם אנשי עסקים זרים, למשל מכירת שטחי מסחר, תיירות ועוד. לעומת זאת ישראל היא שוק קטן, ולכן אם משקיעים בנדל"ן מסחרי, לא תמיד נוכל למצוא קהל משקיעים שיהיה מסוגל או מוכן לעשות איתנו עסקים.

כיצד משקיעים בנדלן בחול
ישנם שני חלקים להשקעות נדלן בחול, החלק הראשון הוא החיפוש אחר מקום להשקיע בו, והחלק השני הוא למצוא מימון להשקעה. את החלק הראשון , ניתן לבצע באמצעות משרדי תיווך מקומיים או קרנות השקעות שיכולים להציע לנו היכן להשקיע. במידה ויש לנו קשרים, אנחנו נוכל גם להגיע למקומות מתאימים להשקעה דרך משקיעים מקומיים שמבקשים מאיתנו להצטרף להשקעה קיימת. בכל מקרה, חשוב מאוד שנכיר את המקום, את יכולות הפיתוח שלו, הבירוקרטיה המקומית וכן את הנתונים הכספיים ונתונים אחרים שיכולים להשפיע על ההשקעה שלנו. למשל נתונים דמוגרפיים.

את החלק השני, קרי מציאת מימון להשקעה, זאת נוכל לעשות באמצעות הון עצמי, הלוואות מקומיות או בעזרת הצטרפות לקרן השקעות שמשקיעה במקום. במקרה כזה יידרש מאיתנו הון ראשוני מסוים וכן נצטרך לקחת בחשבון, שהרווח שלנו מההשקעה לא יהיה שלנו באופן בלעדי, אלא יתחלק עם שאר המשקיעים בקרן. עם זאת, אין ספק שזו דרך נוחה ובטוחה להשקיע בהשקעות נדלן בחול
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה